MENGAPA PERLU B COMPLEX UNTUK KURUS

 

    Hai semua. Assalamualaikum dan salam bahagia 😊

    Semoga semunya sihat dan bertenaga sahaja berpuasa tahun ni. 


    Ehh kejap! Kenapa tajuk KakJah tu perlu BComplex untuk kurus. Serius laaa? Bukan makan BComplex tambah selera makan ke? Dan biasa orang akan fikir BComplex dengan asid folik ni untuk ibu hamil je. πŸ€”


    Sebelum tu KakJah nak senaraikan dulu kandungan BComplex Shaklee yang lengkap dengan 8 vitamin B.




1. Thiamin (B-1),

2. Riboflavin (B-2),

3. Niacin (B-3),

4. Pantothenic acid (B-5),

5. Pyridoxine (B-6),

6. Folic acid (B-9)

7. Cobalamin (B-12)

8. Biotin.




    Setiap kumpulan B ini mempunyai fungsi yang tertentu. Bila diambil lengkap 8 kumpulan ini, akan saling melengkapkan keperluan B dalam tubuh kita.


    Vitamin B mana yang boleh buat kita kurus dan macam mana boleh buat kita kurus? Kalau awak nak tahu vitamin B1, B2, B3 B6, biotin dan asid pantotenik dalam BComplex membantu badan menukarkan protein, lemak, karbohidrat dan juga gula ringkas kepada tenaga. 


    Jadi, kenapa ramai fikir vitamin B ini boleh menggemukkan? Pengambilan  BComplex juga boleh membuatkan individu berasa cepat lapar. Atau pernah dengar badan kita keliru sebenarnya kita perlukan air atau makanan? Bila kita cenderung untuk selalu memilih makanan, maka memang akan membuatkan berat badan bertambah. Atau ada juga yang makan tetapi tidak mudah gemuk. Ini kerana kadar metabolisme yang tinggi pada tubuh badan.


    Disini la BComplex membantuu dimana ia juga meningkatkan metabolisme. Dari segi  fungsi tubuh badan dan pemakanan, metabolisme adalah jumlah kalori yang dibakar oleh tubuh. Tubuh kita juga sebenarnya membakar kalori dengan berterusan pada setiap ketika. Bila kalori terbakar, ia juga merupakan proses untuk kurus. Jadi penting kan metabolisme dan tentunya penting juga BComplex ni  bagi meningkatkan metabolisme 😍


    Walaubagaimanapun, pemilihan makanan kita juga penting  untuk berat badan yang ideal dan sihat. Tepuk dada tanya nak apa. Kalau nak berat badan sihat, jom sama-sama slim dengan KakJah. Pilih makanan yang betul dan jangan lupa tambah Shaklee dalam diet harian anda, okey? 


            Pemilihan makanan penting ya. Bukan tak boleh makan terus yang sedap tu,  kawal! 

    

Eh eh siapa tu?  Yang penting lihatlah pandanglah kurus macam KakJah 😜




    Untuk sebarang info boleh wasap atau follow KakJah tau
    πŸ‘§Fieza Shukor
    πŸ“±019-7293577
    ⓕNorhafizah AbdulShukor
    πŸ’•Instagram : fieza_shukor

Ulasan