MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BARU

 

Assalamualaikum dan salam bahagia 😊


Multivitamin tak asing lagi dalam kategori vitamin dan supplements. Tapi ramai masih belum tahu apa tu multivitamin dan apa sebenarnya fungsi multivitamin ni?


Jommm baca πŸ˜‰ 


Multivitamin hadir dengan kandungan vitamin dan mineral lebih banyak berbanding suplemen yang biasanya hanya mengandungi satu jenis vitamin sahaja. Suplemen dapat disebut multivitamin bila mempunyai kandungan lebih dari 3 jenis vitamin atau mineral.


Awak tahu tak Multivitamin Shaklee mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Ia merupakan vitamin pertama yang dicipta oleh pengasas Shaklee iaitu Dr Forest C Shaklee pada tahun 1915.



Vita-Lea atau nama terbarunya Vita-Lize yang nama asalnya adalah Vitalized Mineral adalah dulunya dalam bentuk cecair dan ditukar ke bentuk tablet. Ianya adalah suplemen multivitamin dan multimineral harian daripada Shaklee. Memandangkan produk ini telah berada di pasaran lebih daripada 100 tahun, ia telah melalui proses pembaharuan dan penambahbaikan dengan formula yang  diperbaharui dari masa ke semasa ☺️


Pada masa ini, ramai orang tak tahu pun bahawa mereka mengalami kekurangan nutrisi. Walaupun ia tidak mengalami kekurangan yang teruk, tetapi tetap boleh menyebabkan fungsi badan terganggu. Malah secara beransur-ansur akan menyebabkan pelbagai jenis penyakit.



Mengikut kajian, kebanyakan rakyat Malaysia sendiri tidak mengambil makanan yang cukup nutrisi. Sebab inilah multivitamin Shaklee merupakan pelengkap nutrisi yang penting untuk kesihatan optimum bagi wanita dan lelaki dewasa.


Siapa perlukan multivitamin Vita-Lize?
❤️Individu dewasa yang mementingkan kesihatan 
❤️Individu yang pentingkan kecergasan tubuh badan
❤️Individu yang tidak lengkap diet harian, banyak makan makanan tak seimbang
❤️Individu yang ingin meningkatkan sistem imun badan
❤️Remaja yang sedang membesar
❤️Wanita yang sedang hamil, baru lepas bersalin dan ibu menyusukan bayi
❤️Semua peringkat umur dewasa lelaki
❤️Individu yang menopous
❤️Perokok tegar
❤️Yang ingin menambah berat badan
Dan seperti dinyatakan dalam gambar berikut.





Keistimewaan Multivitamin Shaklee
❤️Merupakan tablet paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.
❤️Setiap tablet Vitalea dilengkapi dengan nutrisi untuk keperluan harian yang diekstrak dari buah-buahan dan sayuran.
❤️Telah menjalani lebih 340 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.
❤️Tablet Vita-Lize juga disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, iaitu “Explo-tab”.
❤️Shaklee menggunakan teknologi salutan mikro bagi membantu pembebasan segera Vitalea di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.
❤️Disokong oleh 7 kajian klinikal yang telah membuktikan bahawa pengambilan harian Vitalea selama setahun dengan konsisten boleh membantu mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.




Kandungan Vita-Lize Shaklee

Boleh ke kita mengambil semua makanan ini setiap hari? Pastinya agak sukar jadi cara mudah dengan mengambil makanan dan 1 hidangan multivitamin Shaklee setiap hari sebagai tambahan.



Antara Manfaat Vita-Lize Shaklee 


1. Untuk Kesihatan 

Vita-Lize membekalkan vitamin dan mineral penting untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan keseluruhan. Vitamin dan mineral penting seperti Vitamin A, D, C, E, B6, dan B12 menyokong sistem imun, kesihatan jantung, kesihatan tulang, penghasilan tenaga dan fungsi kognitif. Selain itu, suplemen itu menyediakan nutrien penting yang mungkin kurang dalam diet ramai individu, termasuk selenium, magnesium, dan zink.


2. Untuk Mengurangkan Risiko  Penyakit

Vita-Lize mengandungi beberapa khasiat yang terbukti dapat mengurangkan risiko penyakit kronik. Sebagai contoh, Vitamin D dan kalsium telah ditunjukkan untuk mengurangkan risiko osteoporosis manakala Vitamin E, zink, dan selenium telah terbukti mempunyai sifat antioksidan, yang boleh membantu mencegah penyakit jantung, kanser, dan penurunan kognitif.


3. Meningkatkan Tenaga 

Vita-Lize boleh membantu meningkatkan tenaga dan mengurangkan risiko kekurangan nutrien pada semua. Suplemen ini mengandungi vitamin dan mineral penting untuk pengeluaran tenaga, fungsi otot, dan pemulihan. Selain itu, nutrien dalam vitamin ini dapat mengurangkan kesakitan otot, keradangan dan boleh meningkatkan prestasi senaman bagi orang yang aktif.


4. Menambah baik mood

Vita-Lize membantu menambah baik mood dan mengurangkan tekanan. Vitamin B dalam Multivitamin Shaklee membantu memberi kesan penenang, mengelakkan keresahan dan meredakan tekanan.



Perbezaan formula Vitalea vs Vitalize



Maklumat Nutrisi Vitalize Shaklee


Kesimpulannya, terdapat banyak kebaikan kesihatan bagi pengamal konsisten Vita-Lize. 


Dapatkannya daripada KakJah hari ini! 😊


Nak dapatkan info atau shopping produk Shaklee? Boleh cari KakJah di sini ok?

    πŸ‘§Fieza Shukor

    πŸ“±019-7293577

    ⓕNorhafizah AbdulShukor

    πŸ’•Instagram : fieza_shukor

Ulasan